• eJoy® - hivatalos kereskedő a Magyar Köztársaság számára
logo eJoy®

A stressz

A mai felgyorsult világban a stressz gyakorlatilag mindenkit érint. A stressz valójában minden, ami veszélyezteti az általános jólétét. Naponta találkoznak vele a vállalkozók, a vezető posztokon dolgozók, a menedzserek, de az alkalmazottak is, akiknek határidőket kell be tartaniuk. A stressz természetesen a mindennapok emberét is érinti, például a szülési szabadságon lévő anyákat vagy a nyugdíjasokat.

A következő sorokból megtudhatja, hogy mi a stressz leggyakoribb oka, és mi minden okozhat stresszt hosszú távon. Azt is megtanulja, hogyan lehet a stresszt elkerülni.

Mi a stressz?

A stressz szó a „strictus” latin szóból származik, amely azt jelenti megszorítani vagy behúzni. A szónak a jelentése, kitéve lenni a külső környezet nyomásának vagy befolyásának.

A stressz a test reakciója a fenyegető veszélyre. Ez egy olyan ember mentális állapota, aki fenyegetettnek érzi magát, és úgy érzi, hogy a védekező reakciója nem lesz elég erős.

Háromféle stressz létezik:

  • pozitív stressz (eustres) – az ilyen típusú stressz jótékony hatással van az emberre, és jobb teljesítményre és kreativitásra ösztönzi
  • negatív stressz (szorongás) – a túlzott stressz, nagyon nehéz védekezni az ilyen stressz ellen, és különféle mentális vagy fizikai betegségeket okozhat, akár halálhoz is vezethet.
  • fajlagos stressz – mesterségesen indukált stressz, amelyet relaxáció követ (különféle adrenalin-élmények)

A stressz hasznos is lehet

A stressznek azonban előnyei is vannak. Például, a pozitív stressz hatására az ember elérheti álmai céljait. A stressz arra készteti, hogy mozduljon meg és kezdje teljesíteni álmait.

Egy másik jó példa a fajlagos stressz, amely az ember számára hasznos is lehet. Bár mesterségesen van kiváltva, ellazulás és öröm érzés követi. Például, ha fél a magasságtól, próbálja ki a bungee ugrást, és ezt követően boldog vagy akár euforikus érzést tapasztal majd. A stressz mindenki számára hasznos, de meg kell jegyezni, hogy csak ésszerű mértékben.

Mi okozza a stresszt?

És mi okozza az ilyen stresszt? Számos okozója lehet. A stresszt okozó ingereket stresszoroknak nevezzük. A leggyakoribbak a következők:

  • Pénzhiány – alulfizetett munka, a munkahely elvesztése és egyéb
  • Interperszonális kapcsolatok – kapcsolatok a családban, a partnerekkel, barátokkal és ismerősökkel, munkahelyi kapcsolatok
  • Munkahelyi nyomás – felettese vagy főnöke oldaláról, a határidők betartása
  • Életmód – alváshiány, túlzott alkoholfogyasztás, dohányzás, felgyorsult éleztvitel, kevés pihenés
  • Élet hozta események – halál acsaládban, valaki számára a például a gyerek születése is stresszt jelent
  • Egészség – különféle betegségek
  • Szabályok és tilalmak, korlátozások, rendeletek ..

A stressz megnyilvánulásai

A stressz mindenki számára nagyon kellemetlen, mert az embert kizoökkenti működése kényelméből. Természetesen a rövid távú stressz ésszerű mértékben előnyös lehet, ám most a hosszú távú stresszre gondolunk. Ha az ember egy ideig nem képes megbirkózni a stresszes helyzetekkel, súlyosan károsíthatja egészségét.

Ha az ember rendszeresen ki van téve stresszes helyzeteknek, akkor a stressz különféle fizikai és mentális problémákat és betegségeket okozhat.

A stressz pszichológiai megnyilvánulásai a következők:

  • lámpaláz – feszültség és bizonytalanság érzése bármilyen esemény előtt (próbák, nyilvános fellépések ..). Megnyilvánulásai közé tartozik például a szívdobogás, a torokfeszültség, ájulás
  • szorongás – a szorongás a stresszre való reakciók egyike. Ez egy érzelmi állapot, amely akkor fordul elő, amikor fenyegetve érezzük magunkat, kudarcot vagy bizonytalanságot élünk át
  • pánikrohamok – az ember nem képes koordinálni magatartását, meg van zavarva a mentális egyensúlya. Egy ilyen személy érzelmileg instabil és pánikkal reagál a stresszes helyzetekre
  • koncentrálódás hiánya, dezorientáció, zavarodotság
  • közömbösség és a szomorúság
  • idegesség és türelmetlenség
  • heves hangulati ingadozások – ingerlékenység és dührohamok
  • a személyes higiénia elhanyagolása (a külső megjelenésé is)
  • túlzott fáradtság
  • és egyéb

A stressz fizikai megnyilvánulásai a következők:

  • menstruációs problémák – a menstruációs ciklus változásai
  • szúrás a jobb alsó borda alatt (epehólyag fájdalom)
  • képtelenség összpontosítani egy pontra kettős látás
  • immunszuppresszió – például visszatérő virózis, herpesz
  • szexuális diszfunkció – impotencia, korai magömlés, szexuális vágy elvesztése
  • bőrproblémák – pattanások, ekcéma és psoriasis
  • hajhullás
  • szív- és érrendszeri betegségek – különféle szívbetegségek, hirtelen vérnyomás-emelkedés, szívroham és egyéb
  • emésztési zavarok, émelygés és hányás
  • hasmenés, puffadás és anorexia
  • gyakori vizelés
  • alvászavarok és álmatlanság
  • fáradtság, szédülés, gyengeség
  • izzadás és remegés
  • és egyéb

A stressz pszichés és fizikai megnyilvánulásain kívül viselkedésbeli változások is előfordulhatnak. Ide tartoznak például az étkezési rendellenességek (anorexia), körömrágás, hipokondria vagy akár fokozott alkohol- és drogfogyasztás.

Hogyan kerüljük el a stresszes helyzeteket?

Az egészség a legfontosabb amink van. Kerülni kell a stresszes helyzeteket, ahogy csak lehet. Kínálunk önöknek egypár tippet, hogyan lehet elekrülni a stresszt.

Egészséges és kiegyensúlyozott étrend

Amit fogyaszt, befolyásolja az egészséget és a napi működést. Fogyasszon tápanyagokban gazdag ételeket. Kényeztesse magát friss zöldséggel és gyümölcsel. Különösen alkalmasak az olyan omega 3 zsírsavtartalmú ételek, mint a spenót, az avokádó, a lazac, a diófélék és a hüvelyesek.

Célszerű olyan élelmiszereket besorolni amelyek C-vitaminban gazdagok, például a narancsot és a grapefruitot. A C-vitamin mellett ajánlott magnéziumtartalmú ételeket fogyasztani, mert csökkentheti a stresszt és az idegességet. Fogyasszon például banánt vagy sárgabarackot.

Ha minden nap változatos és kiegyensúlyozott étrend van a tányéron, jobban tud reagálni a stresszes helyzetekre. Ne feledkezzen meg a rendszeres ivási rendszerról sem – ajánlott legalább 1,5–2 l folyadékot inni naponta. Igyon stressz elleni gyógyteákat, mint például a citromfű, kamilla vagy az orbáncfű.

Rendszeres mozgás

A torna és a rendszeres testmozgás lebontja a stresszt, emellett mindkét tevékenység jótékony hatással van a test megfelelő működésére. Tehát ha rendszeresen edz, ez egy nagy plusz. Ha keveset mozog, akkor legalább 30 percet tartson fenn a tornára.

A stressz lebontásában a következő tevékenységek segítenek:

  • futás (lehetőleg természetben)
  • kerékpározás
  • edzés otthon / fitnesz teremben
  • úszás
  • jóga

Azok számára, akik nem szeretik az igényesebb sportot vagy fizikai terhelést, elegendő lesz, ha kimegy a friss levegőre és sétál. Segít a fej kiszellőztetésében.

Élvezze a minőségi alvást

Az alvás mennyisége és minősége befolyásolja az egész működését. Ha az alvás nem elegendő, a test nincs eléggé kipihenve, az ember ideges, hajlamosabb a depresszióra és a szorongásra. Ami a stresszes helyzeteket illeti, nehezebben kezeli őket. Kb. 7-8 óra alvás ajánlott.

Feladatok megosztása és ütemezése

Mindegyikünknek van bizonyos felelőssége, akár munkahelyi, iskolai vagy otthoni. Aki a dolgokat későbbre halasztja, vagy az utolsó pillanatra hagyja, általában nagy stressz alatt van.. A stresszen kívül azonban figyelmetlenségből is felesleges hibákat csinálhat.

Hogyan lehet elkerülni az ilyen stresszt? A legjobb megoldás az idő hatékony elosztása és az egyes feladatok ütemezése. Ezzel elkerülhetők lesznek a stresszes helyzetek és az idegesség, amely gyakori a kötelezettségek időben nem történő teljesítése esetén.

Relaxációs technikák

Stresszes helyzetekben a légzési gyakorlatok nagyon sokat segítenek. Álljon meg egy pillanatra, csukja be a szemét, vegyen mély lélegzetet, röviden tartsa vissza a levegőt, majd lélegezzen ki. A legjobb, ha ezt a gyakorlatot többször egymás után megismételjük.

A légzési gyakorlatok nagyon hasznosak stresszes helyzetekben. Álljon meg egy pillanatra, csukja be a szemét, és csak mély lélegzetet vegyen be, röviden tartsa levegőt, majd lélegezzen ki. A legjobb, ha ezt a gyakorlatot többször egymás után megismételjük.

Stresszoldó gyógyszerek és étrend-kiegészítők

Sok ember fokozott stressz vagy depresszió esetén azonnal gyógyszer után nyúl. Fontos azonban megjegyezni, hogy különösen óvatosnak kell lenni bizonyos típusú gyógyszerek esetén. Ennek oka nagyon egyszerű – többet árthatnak, mint segítenek.

Ha rendszeresen szed bizonyos stresszoldó gyógyszereket, előfordulhat, hogy a test megszokja, és ezért a következő alkalommal már nem hat. És a legrosszabb esetben az is megtörténhet, hogy függőség alakul ki a gyógyszeres kezelésről.

Sokkal jobb, ha a gyógyszerek helyett étrend-kiegészítőkkel próbálkozik. Nagy előnyük, hogy összetételük tisztán természetes, tehát nem tartalmaznak káros összetevőket vagy anyagokat. Gyógynövény-kivonatokból és különféle vitaminokból készülnek. Ezek általában pozitív hatással vannak az ember egészségére.

A stressz elkerülésének számos módja van. De tudod, mi a legegyszerűbb és legjobb módja a stressz csökkentésének? Egyszerűen hagyja abba a stresszt. Vedd könnyedén az életet, és ne felejtsd el nyugodni. Például, ami eleinte megoldhatatlannak tűnik, a végén nem annyira

Zdieľajte:

Komentáre

Zatiaľ sa tu nenachádza žiadny komentár.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*

CERTIFIKÁLTA

Közegészségügyi Hivatal

GARANCIA

Pénz visszatérítési

GYÁRTVA

Európában
Nagy Britanniában

DISZKRÉT

a csomag
kézbesítése

A SZÁLLÍTÁS INGYENES

23 000 Ft
feletti vásárláskor

100% TERMÉSZETES

kiválóminőségű
termék